Hjälteavtalet – underhåll
Er hemsida är ert skyltfönster som alltid är öppet. Dag som natt och under dygnets alla timmar så kan era besökare ta sig in på er hemsida för att kolla upp någonting eller lägga en beställning. Tänk vad trist om kunden skulle komma in på sidan och den 1. ligger nere eller 2. har blivit hackad och fylld av obehagliga bilder eller text som ni inte vill ska förknippas med ert varumärke.
För att minimera risken för att något av detta skulle hända så rekommenderar vi att ni alltid har ett aktivt underhållsavtal för er hemsida. På Hjältebyrån har vi designat ett par olika avtal som gör att ni kan känna er helt trygga och säkra på att det alltid finns någon som har koll på er hemsida när ni inte har det.
Vad är ett Hjälteavtal?
Hjälteavtalet är ett löpande avtal där du lämnar ifrån dig själva ”driften” av din hemsida.
- Hjälteavtalet: Innebär regelbundna backups och uppdateringar wordpress + plugins veckovis.
- Hjälteavtalet +: Som ovanstående men med fler kontroller för att säkerställa full upptid.
- Hjälteavtal + timbank på en eller två timmar per månad att fritt använda till support eller andra digitala behov.
Alla hjälteavtal löper tills uppsägning kommit in och har en (1) månads uppsägningstid. Vid tecknande av månadsvis eller kvartalsvis tillkommer en startavgift på 495 kronor. Vid tecknande årsvis blir kostnaden per månad lägre.
Vad ingår INTE i ett Hjälteavtal?
Med Hjälteavtalet ser vi till så att din hemsida fungerar som den ska utifrån de förutsättningar som finns. Vid konflikter mellan t.ex. köpta premium-plugins eller egenkodade lösningar kan vi tyvärr inte garantera att allt fungerar som det ska. I de fallen är det supporttjänsten för det inköpta tillägget alternativt den som kodat lösningen som du behöver vända dig till. Om det inte går så gör vi självklart gärna ett försök att hjälpa till med detta men då enligt ordinarie timtaxa á 850 kronor ex moms per timme. Om en extra åtgärd kommer att behövas så informerar vi alltid om detta samt ger ett prisestimat innan arbetet påbörjas.
Problem som har uppkommit på grund av felaktig hantering eller utomstående aktörer går även detta under manuell hantering och ordinarie timtaxa. Vid de här fallen kan du alltid återvända till senast fungerande backup från oss.