Hej på er!
I dagens blogginlägg vill vi lyfta att vi på Hjältebyrån numera är partners med Klaviyo! Vill du också köra Klaviyo så kan du skapa ditt konto här: Klaviyo
Vad är Klaviyo?
Klaviyo är en Customer Data Platform (CDP) som samlar data från flera olika källor. Det är en 360-plattform som används till både e-postmarknadsföring (nyhetsbrev) och sms-marknadsföring. SMS-funktionen har ännu inte släppts i Sverige men den är på gång och eftersom vi är partners så kommer vi att få tillgång till den lite före alla andra, men när är ännu inte klart. Klaviyo fungerar likvärdigt som andra e-postmarknadsföringsplattformar men den stora fördelen är att det är mer nischat mot e-handel och nätbutiker. Oavsett om du driver en e-handel eller inte så finns det många fördelar med att använda Klaviyo.
Varför Klaviyo?
Klaviyo är mycket mer prisvärt än många av de andra alternativen som finns. Du får samma funktioner men ännu fler och det är ett enkelt och lättnavigerat system. Självklart kan man sätta upp kundresor och man har också möjlighet till att göra mer avancerad segmentering, avancerade automationer och att få ut detaljerade rapporter. Gränssnittet i Klaviyo är väl anpassat för e-postmarknadsföring och alla funktioner fungerar direkt. Man behöver heller inte några speciella integrationer eller tillägg för att få ut det man vill av Klaviyo, allt finns direkt i plattformen vilket ger en stor fördel!
Stora fördelar med Klaviyo
- Analysverktygen är verkligen guld. I Klaviyo får du enkelt fram avancerad statistik med detaljerade data för respektive kund. Hur många köp har påbörjats, vad har besökare tittat på, vilken typ av beställningar gör kunderna, hur ofta och när?
- A/B-tester av automatiserade sekvenser. Detta är något man inte kan göra i alla andra verktyg men det är något som är riktigt bra.
- Klaviyo ger fler möjligheter i segmentering. T.ex. så kan man segmentera även på innehållet. Säg att du skickar ut en rabattkod och sedan vill skicka en påminnelse endast till de som inte använt koden – det kan du med Klaviyo.
- Du kan sätta upp smarta kundresor (detta kan du även göra i flertalet andra tjänster men Klaviyo är, åter igen, enkelt, snyggt och fantastiskt med all sin data). Top 3 kundresor vi rekommenderar att alltid ha igång är övergiven kundkorg, nya produkter/tillbaka i lager och produktrekommendationer.
Vad innebär det för våra kunder att vi nu är partners med Klavio?
- Först av allt så innebär det att vi som arbetar med nyhetsbrev på Hjältebyrån går, och löpande kommer att fortsätta gå, utbildningar i Klavio. Det betyder att vi kan otroligt mycket om plattformen och verktygen och därför kan hjälpa dig och ditt företag att maxa ditt arbete med nyhetsbrev och din ROI.
- Vi har tillgång till personlig support på Klavio vilken i sin tur gör att du som är kund hos Hjältebyrån alltid har tillgång till snabb och smidig support oavsett vad ärendet gäller.
- Som partners får vi ta del av exklusiva erbjudanden hos Klaviyo och vara först med att testa deras nya funktioner när de lanseras i Sverige med mera.
Detta var helt enkelt ett litet men informativt inlägg om vårt partnerskap med Klaviyo. Vi hoppas att vi med hjälp av detta kan få möjligheten att fortsätta hjälpa företag med deras nyhetsbrev, och att du som hittar hit för första gången kanske blir ännu mer nyfiken på både oss och Klaviyo så vi kan få hjälpa även dig!
Vill du testa Klaviyo? Skapa ditt konto här: Klaviyo
Vill du först prata mer med oss om Klaviyo? Kontakta oss genom formuläret nedan!