Google Analytics är ett analysverktyg som huvudsakligen ger insikter om webbplatstrafik, användarbeteenden och konverteringar. Google Analytics (eller GA4 som det nu förkortas) hjälper dig att förbättra din webbplats struktur, genom att tala om vilka knappar som trycks på eller vilka sidor folk tar sig till. På så sätt kan du sen forma sidan för användarupplevelsen, eller för CRO (men helst för båda!) så att den blir sitt bästa jag.
Få vår PDF med över 100 frågor och svar!
Vill du få alla våra frågor och svar samlade i ett dokument? Prenumerera på vårt nyhetsbrev så får du en PDF med över hundra frågor och svar – direkt till din inkorg!
Fler frågor och svar
Vad är Google Search Console?
Det Google Search Console gör, är att hjälpa webbplatsägare övervaka och optimera synligheten i sökresultat. Du kan hålla koll på
Vad är Looker Studio?
Looker Studio (tidigare Google Data Studio) är ett verktyg för att skapa rapporter. Det baserar sin data från olika källor
Vad är Ahrefs?
Ahrefs är en tjänst först och främst för SEO. Deras SEO-verktyg ger insikter om sökordsanalys, konkurrenter och backlink-profiler, så att
Är SEMrush bra?
Vi kan ju börja med vad är SEMrush? Jo, det är ett SEO- och marknadsföringsverktyg som är bra för att
Vad är Google Tag Manager?
Google Tag Manager (GTM) är ett verktyg som gör det möjligt att hantera spårningskoder och taggar på en webbplats utan
Vad är ett PIM-system?
PIM (Product Information Management) är ett system för att centralisera och hantera produktinformation för flera försäljningskanaler. Ett bra sätt att
